Halloween party ideas 2015

Echipa Ford s-a întregit anul acesta cu 590 de membri. Dar pleacă mulţi prin programul de disponibilizări voluntare.


Producătorul auto din Craiova a angajat 590 de persoane, iar ultimele recrutări s-au efectuat zilele trecute. În ciuda faptului că s-au înscris pe liste 7.500 de persoane, Ford a anunţat că a avut ceva probleme în selectarea unor categorii de angajaţi. Aflaţi din GdS pentru ce posturi s-au întâmpinat dificultăţi. În iulie s-au produs 650 de vehicule Ford B-Max la Craiova, din care s-au exportat deja 200.

Ford a anunţat, la solicitarea GdS, că, deşi iniţial planurile companiei erau de a angaja 500 de persoane în luna iunie, până la această dată au fost angajate 590. În acest fel, Ford România a ajuns la aproximativ 4.000 de angajaţi în fabrica de la Craiova, fiind cel mai mare angajator din regiunea Oltenia. Ford a depăşit ca număr de angajaţi combinatul Oltchim Râmnicu Vâlcea, care figura la început de an cu 3.447 de angajaţi. Următoarea companie mare din Oltenia în funcţie de numărul de angajaţi este Alro Slatina, cu 2.513 persoane pe statele de plată, la sfârşitul anului 2011. La finele anului trecut, Ford înregistra 3.501 angajaţi, potrivit bilanţului contabil publicat pe site-ul Ministerului Finanţelor. La aceştia se adaugă cei 590 de oameni angajaţi recent, ultimele recrutări efectuându-se chiar zilele trecute. În urmă cu patru ani şi jumătate, Ford promitea că va dubla numărul de angajaţi, asfel că la această dată ar fi trebuit să fie circa 7.000 de oameni în uzina de la Craiova. Dar criza şi-a spus cuvântul în zona auto, astfel că producătorul a reuşit să angajeze doar 80 de electricieni anul trecut şi 590 de persoane în 2012. 
În ciuda acestor cifre, Ford nu va rămâne mult timp la 4.000 de angajaţi, din cauză că în fabrică există un program de plecări voluntare - un fel de „disponibilizări voluntare“ - pe care Ford l-a implementat şi în alte state în care există operaţiuni de producţie. În prezent, procesul nu s-a încheiat, iar persoanele aflate în prag de pensionare încă se mai trec pe liste. Potrivit Ford, cei care mai au doi ani până la pensie şi acceptă să plece prin demisie din companie vor primi 24 de salarii compensatorii. Ar fi vorba să părăsească fabrica auto circa 200-250 de persoane, aşa cum titra GdS în ediţia din 19 aprilie 2012, însă cifra finală va fi cunoscută la începutul lunii septembrie, când compania estimează că se va încheia procesul plecărilor voluntare.

Probleme la recrutare

Cei mai mulţi dintre cei 590 de angajaţi noi ai companiei au fost încadraţi ca şi operatori pentru producţia de vehicule, pe linia de asamblare din fabrica auto craioveană. La nivel oficial, Ford comunică diplomatic problemele întâmpinate la recrutare pentru anumite posturi, numindu-le „mici provocări“, în sensul că nu s-au găsit candidaţi care să corespundă posturilor de asigurare a mentenanţei liniilor de producţie. „Majoritatea angajărilor s-au efectuat cu scopul selecţiei candidaţilor pentru poziţia de operator producţie vehicule. Cu toate acestea, am căutat şi persoane calificate pe zona de mentenanţă, însă comparativ cu angajările pentru poziţiile de operatori, aici am întâmpinat mai multe provocări în a identifica potenţiali candidaţi cu abilităţile necesare. Ca urmare a campaniei de recrutare din prima jumătate a acestui an, Ford a angajat la fabrica de la Craiova aproximativ 590 persoane“, a declarat, pentru GdS, Angella Alexander, manager de resurse umane în cadrul Ford România. Surse din fabrică afirmă că producătorul a întâmpinat probleme pe piaţa muncii în a găsi un număr suficient de electromecanici, în general, dar şi alte specializări, care să se ocupe de întreţinerea liniilor. Pentru astfel de posturi, solicitările angajatorului erau exprese, în sensul că se cerea o calificare clară şi competenţe de specialitate. Pentru operatorii de producţie angajaţi de către Ford nu era necesară o calificare specifică postului.

Ce spune Ford despre cei 590 de noi angajaţi

În ciuda procesului de recrutare de durată şi a selecţiei de personal, mai complicate pentru posturile de mentenanţă decât pentru cele de operatori de bandă, Ford susţine că muncitorii craioveni s-au acomodat bine. „Sunt foarte mulţumită de modul în care noii membri ai echipei noastre s-au adaptat poziţiilor ocupate şi sunt încrezătoare că ei vor contribui la succesul organizaţiei noastre în viitor“, a mai spus Angella Alexander. 
Zilele acestea, cadenţa de producţie este destul de mică în uzină. Se asamblează câteva zeci de autovehicule Ford B-Max pe zi, potrivit aceloraşi surse. În perioada următoare se estimează o creştere a ritmului de lucru, în special în partea a doua a lunii, când se va munci de la ora 8.00 şi până la ora 22.00. Practic, de aceea s-au făcut angajările.

Volumul de producţie: 50 de maşini pe zi

Potrivit surselor din fabrică, volumul de producţie a vehiculului Ford B-Max este de aproximativ 50 de unităţi pe zi, în medie. Până la finalul lunii august se estimează că se va ajunge la câteva sute de autovehicule pe zi, spun aceleaşi surse din fabrică. Ford comunică la nivel oficial că pe luna iulie volumul de producţie de la Craiova a fost de 650 de maşini, iar producţia aşa de mică este cauzată de faptul că o parte din lună fabrica a intrat în „repaos“, adică s-a efectuat aşa-numitul remont (oprirea producţiei), pentru a pleca oamenii în concediu. „Ca urmare a perioadei de închidere a uzinei pentru întreţinere, în primele trei săptămâni ale lunii iulie Ford România a construit 650 de modele B-MAX. Fabrica de la Craiova creşte puternic producţia de serie conform cererii de pe piaţă. Mai mult de 200 de modele B-Max au fost deja livrate către pieţe vestice precum Spania, Germania, Franţa, Marea Britanie etc. Conform anunţurilor anterioare, livrarea către dealerii din România va demara în septembrie 2012“, au declarat reprezentanţii Ford.
Referitor la motorul 1.0 l EcoBoost fabricat în Bănie, Ford menţionează că a produs la Craiova peste 5.000 de unităţi începând din luna mai. „Producţia motorului EcoBoost 1.0 litri este temporar oprită până în luna septembrie, întrucât se lucrează la instalarea noilor echipamente necesare producţiei motorului de 1.5 litri pe benzină“, au arătat oficialii Ford.

Se va lucra în două ture

La Ford s-a reluat lucrul de câteva zile, după finalizarea perioadei de concedii. La ora actuală, aproape toţi cei 590 de noi angajaţi sunt înghesuiţi pe liniile de producţie, pentru ca şi nou-veniţii să se acomodeze cu operaţiunile de pe banda de asamblare. Situaţia va fi alta după 20 august, când Ford va lucra în două ture, cel mai probabil până la ora 22.00. După ce fabrica va lucra în două schimburi, se estimează că se va ajunge la o producţie de câteva sute de autovehicule Ford B-Max pe zi. 

Trimiteți un comentariu

Calafat News

{picture#http://4.bp.blogspot.com/-kMT8J0qeHcg/VbdxxUjkI5I/AAAAAAAASlM/AlrSQHRcrnU/s1600/cn2.jpg} Calafat News îşi propune să ofere cele mai importante şi cele mai noi ştiri. E-mail: calafat.live.stiri@gmail.com {facebook#https://www.facebook.com/calafatnews} {twitter#https://twitter.com/ciobanugigel} {google#https://plus.google.com/+CalafatNews} {pinterest#https://ro.pinterest.com} {youtube#https://www.youtube.com/channel/UC3D-WMvUbN9TlxFRUnSLu4A}
Un produs Blogger.