Ultimul segmant al podului a fost instalat . Se poate circula intre Calafat si Vidin

Unde vrei sa donezi? Paypal
Ciobanu Gigel - ING / RO19INGB0000999909497742
Oferă-i la creator o cafea făcând o mică donație. Faceți clic pe pictograma săgeată de mai sus

România şi Bulgaria sunt deja legate de un al doilea pod peste Dunãre dupã cel de la Giurgiu şi Ruse, scrie cotidianul sofiot 24 Ceasa, în ediţia sa de luni, transmite Agerpres.

Ultimul segment al podului Calafat-Vidin a fost instalat sâmbãtã. În partea navigabilã a fluviului au fost instalate 178 de segmente cu o greutate de pânã la 240 tone fiecare, în partea nenavigabilã sunt 300 de segmente, dar mai mici, ajungând pânã la 120 de tone.

Acum, traversarea Dunãrii pe pod este posibilã şi de aceea poliţia de frontierã îl controleazã deja pentru a preveni eventuale tentative de trecere ilegalã a frontierei de stat, scrie publicaţia electronicã Dnevnik. Cu o lungime de 1791 de metri, el este cel mai lung pod peste Dunãre.

Lucrãrile de finalizare a construcţiei vor trebui efectuate pânã la sfârşitul anului, dar dacã temperatura scade, acestea pot fi amânate pentru primãvara anului viitor când condiţiile meteorologice vor fi mai favorabile.

Postul naţional de televiziune de la Sofia îl citeazã pe Julio Ruiz, director-adjunct al companiei spaniole FCC, care afirmã cã podul va facilita nu numai traficul rutier şi feroviar, dar va fi folosit şi pentru transport de electricitate, internet şi alte comunicaţii.

Dupã deschiderea podului, distanţa între Vidin şi Calafat va fi parcursã în câteva minute, iar drumul dintre Asia şi centrul şi vestul Europei va deveni mai scurt.

Premierii României şi Bulgariei, Victor Ponta şi Boiko Borisov, vor traversa podul Calafat-Vidin pe 24 octombrie. Comisarul european pentru politicã regionalã, Johannes Hahn, este de asemenea invitat pentru a inspecta podul împreunã cu cei doi miniştri, noteazã presa sofiotã.

Podul Calafat-Vidin, al doilea care leagã malurile bulgãresc şi românesc ale Dunãrii, va avea o lungime de aproximativ doi kilometri, douã benzi rutiere pe sens, o linie de cale feratã, douã trotuare şi o pistã pentru biciclişti.

Costul construcţiei, care pânã în anul 2011 era estimat la circa 225 de milioane de euro, se va ridica cel mai probabil la peste 250 milioane de euro pânã la finalizarea proiectului.

În acest moment, între România şi Bulgaria existã un singur pod peste Dunãre, între Giurgiu şi Ruse.
Sursa:ziaruldecalafat.ro

Trimiteți un comentariu

Politica de comentarii: Vă rugăm să scrieți comentariile dvs. conform subiectului postării acestei pagini. Comentariile care conțin linkuri nu vor fi afișate până la aprobare.
Consimțământ pentru cookie-uri
Folosim cookie-uri pe acest site pentru a analiza traficul, a vă aminti preferințele și pentru a vă optimiza experiența.
Hopa!
Se pare că este ceva în neregulă cu conexiunea ta la internet. Vă rugăm să vă conectați la internet și să începeți din nou să navigați.
AdBlock detectat!
Am detectat că utilizați pluginul de blocare a reclamelor în browser.
Venitul pe care îl obținem din reclame este folosit pentru a gestiona acest site web, vă rugăm să treceți pe lista albă a site-ului nostru în pluginul dvs. de blocare a reclamelor.
Site is Blocked
Sorry! This site is not available in your country.