Au văzut Dunărea pentru prima dată

Unde vrei sa donezi? Paypal
Ciobanu Gigel - ING / RO19INGB0000999909497742
Oferă-i la creator o cafea făcând o mică donație. Faceți clic pe pictograma săgeată de mai sus

50 de elevi de la Şcoala Generală Ciupercenii Noi au trăit, zilele trecute, experienţa vieţii lor. Împreună cu profesorii lor, micuţii au ieşit pentru prima dată din comună şi au vizitat localităţile din împrejurimi. Au reuşit astfel să vadă pentru prima dată Dunărea dar şi să înveţe despre păsări şi plante aflate pe care le dispariţie.
Într-o marţi de dimineaţă, 50 de elevi de la Şcoala Generală Ciupercenii Noi, din clasele a V-a şi a VI-a, s-au urcat împreună cu profesorii lor, într-un autocar şi au plecat în vizită prin localităţile ce fac parte din aria protejată Ciuperceni – Desa. Micuţii au avut o misiune specială: să descopere păsările şi plantele pe cale de dispariţie din această zonă. Excursia a fost imaginată ca o oră de biologie în aer liber iar elevii au fost întrebaţi despre noţiunea de arie protejată dar şi despre păsările pe cale de dispariţie din judeţul Dolj. Însă prea puţine informaţii deţineau micuţii astfel că au fost foarte încântaţi să afle de la profesorii lor. Copiii au fost încântaţi să meargă cu autocarul, să descopere că au lângă localitatea lor Balta Neagră unde vin specii rare de păsări, raţa cu gâtul roşu, stârcul pitic şi raţa galbenă. „Este foarte frumos aici. Nu ştiam că la noi avem raţa cu gâtul roşu. De asemenea, am învăţat că trebuie să protejăm natura, să nu aruncăm gunoaiele în natură, la bălţi, pe oriunde. Acum ştiu că trebuie să protejăm salcâmul alb. Părinţii mei nu ştiu astfel de informaţii şi am să merg acasă şi am să le povestesc despre lucrurile importante aflate în acestă excursie”, povesteşte Daniela Badea, în vârstă de 11 ani.

Nu ştie satele decât din auzite

În timpul excursiei, Daniela Badea a aflat nu numai despre păsări şi plante. A reuşit să vadă localităţile despre care îi povestea bunica ei şi pe unde nu fusese niciodată. „Am trecut prin localităţi de care am auzit de la bunica, am văzut şi eu Dunărea, la Rast”, a declarat Daniela Badea, elev în clasa a V-a. La fel de încântată de această mini-expediţie a fost şi colegul de clasă al Danielei, Alexandru Neţoiu. „Este o excursie pe cinste. Am aflat că iarna peste 20.000 de examplare de păsări adăposteşte Aria Naturală Protejată Ciuperceni-Desa. Am văzut Dunărea. Am învăţat multe lucruri bune. Mă bucur că am avut posobilitatea să particip la această excursie. Voi povesti la toată familia mea despre raţa cu gâtul roşu”, a spus Alexandru Neţoiu.

Cu ajutorul asociaţiei

Cei 50 de elevi au avut parte de această experienţă de neuitat cu ajutorul Asociaţiei Mereu pentru Europa care implementează în perioada mai 2012 - mai 2014 proiectul „Plan de management şi răspandirea informaţiilor despre aria Ciuperceni – Desa”. “Luni alţi 50 de elevi de la Şcoala Gimnazială Desa au avut parte de aceiaşi excursie şi la finalul vizitei au ştiut să răspundă la mai multe întrebări legate de natură. În cadrul proiectului pe care îl implementăm sperăm să elaborăm un plan de management pentru Aria Naturală Protejată şi să derulăm activităţi de informare şi conştientizare a populaţiei din zonă”, a declarat Daniel Neagoe-Băcanu, preşedinte. Anul acesta au început aceste acţiuni cu vizite în natură, iar anul viitor vor fi organizate seminarii în şcolile din zonă, dar şi întâlniri cu autorităţile locale.
Sursa:lupamea.ro

Trimiteți un comentariu

Politica de comentarii: Vă rugăm să scrieți comentariile dvs. conform subiectului postării acestei pagini. Comentariile care conțin linkuri nu vor fi afișate până la aprobare.
Consimțământ pentru cookie-uri
Folosim cookie-uri pe acest site pentru a analiza traficul, a vă aminti preferințele și pentru a vă optimiza experiența.
Hopa!
Se pare că este ceva în neregulă cu conexiunea ta la internet. Vă rugăm să vă conectați la internet și să începeți din nou să navigați.
AdBlock detectat!
Am detectat că utilizați pluginul de blocare a reclamelor în browser.
Venitul pe care îl obținem din reclame este folosit pentru a gestiona acest site web, vă rugăm să treceți pe lista albă a site-ului nostru în pluginul dvs. de blocare a reclamelor.
Site is Blocked
Sorry! This site is not available in your country.