Casele din Noul Rast au fost prădate de hoţi. Guvernul a alocat 15 milioane de euro pentru construcţia celor 820 de locuinţe

Unde vrei sa donezi? Paypal
Ciobanu Gigel - ING / RO19INGB0000999909497742
Oferă-i la creator o cafea făcând o mică donație. Faceți clic pe pictograma săgeată de mai sus

 Oamenii din comuna doljeană Rast au trecut în anul 2006 prin clipe de coşmar. Agoniseala lor de o viaţa a fost luată de viitură, iar sute de familii au rămas sub cerul liber. Guvernul României a alocat suma de 15 milioane de euro pentru construcţia unor case noi.

O mare parte din localnici din comuna doljeană Rast au refuzat să se mute în casă nouă şi au rămas în imobilele distruse în urma inundaţiilor din 2006. Cartierul de locuinţe din Noul Rast a fost ocupat în proporţie de 30%. Casele nelocuite au fost prădate de hoţi. Geamurile şi tocăria a fost luata, iar uşile de la intrare au dispărut peste noapte.
‘’Casa mea a fost luată de apă mamă. A mai rămas din ea doar o cameră şi bucătăria. Am primit o locuinţă în Noul Rast, dar nu am vrut să plec de aici. Sunt legată de căsuţa mea. Îmi este frică să nu vină din nou viitura peste mine, dar nu am ce să fac. Am auzit că multe locuinţe sunt părăsite acolo, iar hoţii îşi fac de cap.‘’, a spus Ioana Cănuci.

‘’Este cam părăsit noul Rast’’

Oamenii care au decis să se mute în Noul Rast îi mulţumesc lui Dumnezeu că au un acoperiş deasupra capului.’’În 2006 am stat în cort mamă. Dunărea s-a revărsat atunci şi tot Rastul a fost inundat. Am avut apă în curte de un metru. Eram disperat şi nici nu mai visam eu să mai am o căsuţă. Este mică, dar pentru mine şi soţia mea este suficientă. Avem şi un pic de teren şi putem cultiva legume. Mai sunt multe de făcut aici, dar asta este destul de bine.’’, a spus un bătrân.

Primarul comunei Rast a declarat că în anul 2006 toată lumea a vrut să se mute în casă nouă.’’Eu am vorbit cu toţi localnicii afectaţi de inundaţii, iar toată lumea a fost de acord să mute în noul Rast. Guvernul României a ridicat 821 de case, iar totul a costat 15 milioane de euro.’’, Iulian Silişteanu, edilul localităţii.

Oamenii au mai precizat că au pus ban pe ban şi şi-au mai reabilitat cât de cât casele afectate de inundaţii.‘’Pereţii casei sunt crăpaţi mamă din 2006. Am stat cu apa în casă şi în curte o bună perioadă de timp. Eu nu am vrut să mut de aici în altă parte, aşa că am început eu încet, încet să mai fac câte ceva. Am văzut şi eu locuinţele din noul Rast. Sunt frumoase, dar după câte aţi văzut puţini sunt cei care au plecat acolo. ‘’, a spus tanti Maria.

Trimiteți un comentariu

Politica de comentarii: Vă rugăm să scrieți comentariile dvs. conform subiectului postării acestei pagini. Comentariile care conțin linkuri nu vor fi afișate până la aprobare.
Consimțământ pentru cookie-uri
Folosim cookie-uri pe acest site pentru a analiza traficul, a vă aminti preferințele și pentru a vă optimiza experiența.
Hopa!
Se pare că este ceva în neregulă cu conexiunea ta la internet. Vă rugăm să vă conectați la internet și să începeți din nou să navigați.
AdBlock detectat!
Am detectat că utilizați pluginul de blocare a reclamelor în browser.
Venitul pe care îl obținem din reclame este folosit pentru a gestiona acest site web, vă rugăm să treceți pe lista albă a site-ului nostru în pluginul dvs. de blocare a reclamelor.
Site is Blocked
Sorry! This site is not available in your country.