Halloween party ideas 2015

Depozitul din stânga urmează să fie reabilitat și recompartimentat cu 450.000 de euro pentru uzul copiilor. Vila din spate, modernizată pe ascuns de o firmă care a dispărut fără să ceară un leu pentru lucrări, a fost evaluată la 75.000 de euro

Vă mai amintiți scandalul demn de „Dosarele X“ de la Direcţia pentru Protecţia Copilului Dolj, în care o firmă misterioasă a renovat pe ascuns o clădire din Calafat, apoi a dispărut subit fără să ceară un leu pentru lucrări? Începând de la directorul general al Direcţiei, Consiliul Judeţean Dolj, la proiectant sau firmă de pază, nimeni nu a ştiut cine a modernizat clădirea și care a fost afacerea din spatele ei. Nici acum nu au aflat, după cinci luni de la izbucnirea scandalului. Cu toate acestea, Direcția pentru Protecţia Copilului Dolj se pregătește să cheltuiască circa 450.000 de euro pentru reabilitarea și recompartimentarea unui depozit dezafectat de lângă clădirea cu pricina. 


GdS scria acum cinci luni despre o situaţie nemaiîntâlnită în administraţia publică. O clădire situată în municipiul Calafat, aflată în administrarea Direcţiei și proprietatea CJ Dolj, a fost renovată integral pe interior şi exterior de o firmă de construcţii misterioasă. Clădirea, cu suprafață generoasă, se află aproape de Dunăre, la două minute de mers pe câmp cu mașina după ce ieși pe dreapta de pe drumul european care duce către podul Calafat - Vidin.

Afacerea a ieşit la iveală în şedinţa din luna martie a consiliului judeţean din acest an, atunci când o notă de constatare întocmită de doi angajaţi ai CJ Dolj prezenta lucruri incredibile: pe proprietatea CJ Dolj a intrat o firmă, care a modernizat complet clădirea aflată în paragină şi a extins o aripă a acesteia, apoi şi-a luat utilajele şi dusă a fost fără să ceară un leu pentru efortul depus.

Clădirea modernizată fără ştirea nimănui are o suprafaţă de 177 de metri pătraţi şi fusese dată în administrarea Direcţiei de Consiliul Judeţean Dolj în octombrie 2012, împreună cu o remiză pentru maşini agricole în suprafaţă de 288 de metri pătraţi şi terenul de sub ele, în suprafaţă de 4.500 de metri pătraţi. Pentru modernizarea lor, consiliul judeţean a alocat Direcţiei, în 2013 şi 2014, circa trei milioane de lei, aproximativ un milion de dolari. „Prin documentele mai sus prezentate se arată că, în anul 2013, la o clădire veche situată în municipiul Calafat, dată în administrarea Direcţiei Generale pentru Asistenţă şi Protecţia Copilului Dolj, în vederea amenajării unui complex de servicii sociale pentru copii, s-au efectuat ample lucrări de reparaţii, amenajări şi extinderi înainte de aplicarea procedurilor de achiziţie publică“, se arăta în notă. Este vorba despre extinderea clădirii cu două camere la parter, montarea de gresie în hol, bucătărie, grupuri sanitare, scară de acces la etaj şi sală de mese, faianţă pe pereţii din bucătărie şi grupurile sanitare, parchet melaminat în cele două dormitoare şi finisaje interioare la pereţi şi tavane. La etaj s-au amenajat pardoseli din gresie pe hol, grup sanitar, terasă şi balcon, faianţă pe pereţii din grupurile sanitare, parchet melaminat în trei dormitoare, finisaje interioare la pereţi şi tavane. De asemenea, s-au montat instalaţii electrice, sanitare şi termice noi, o centrală termică electrică şi un boiler. În plus, s-a montat tâmplărie PVC cu geam termopan la interior şi exterior, trei fose septice în curte, trotuar din beton şi rampă pentru persoanele cu handicap, iar clădirea a fost placată cu polistiren de 10 cm şi a fost vopsită cu vopsea decorativă.

Cei doi angajaţi ai CJ Dolj s-au deplasat la faţa locului şi au constatat că sesizarea se confirmă cu mici excepţii: acoperişul era executat din ţiglă de argilă arsă şi nu din ţiglă metalică şi în loc de trei fose septice se realizase doar una.

Nimeni nu a știut nimic

Întrebaţi de controlorii de la CJ Dolj ce ştiu despre lucrări, atât directorul general al Direcţiei, Maria Manolache, cât şi directorul general adjunct economic, Dumitru Herăscu, au declarat că ei nu au iniţiat nici o procedură de achiziţii pentru a desemna firma care să modernizeze imobilul, că nu au semnat nici un contract de achiziţii şi că nu au dat nici un ordin de începere a lucrărilor, că nu deţin informaţii despre firma care a efectuat lucrările. Cei doi controlori au concluzionat că responsabili de situaţia de la Calafat sunt cei doi directori, care aveau obligaţia să răspundă de integritatea şi administrarea bunurilor. Controlorii au propus numirea unei comisii care să inventarieze lucrările efectuate fără documente justificative, să le evalueze, iar raportul de evaluare să fie supus aprobării conducerii Direcţiei şi apoi înregistrat în evidenţele tehnice şi contabile. Mai simplu spus, controlorii au propus ca investiţiile, oricine le-a făcut, să fie trecute în inventar.

GdS a încercat acum trei săptămâni să obţină informaţii de la firmele care au avut tangenţă cu proiectul pe care Direcţia nu a mai apucat să-l pună în practică, deoarece respectiva clădire fusese deja modernizată. Este vorba despre firma de pază Ardia, cea care a avut clădirea sub pază până în februarie 2014, despre firma de construcţii Bauhaus Trade, care a împrejmuit cu gard terenul pe care se află clădirea în cauză, şi despre firma de proiectare MND Proiect.

Firma Bauhaus Trade din Craiova a semnat, pe 8 octombrie 2013, un contract cu Direcţia pentru Protecţia Copilului în valoare de 49.000 de lei plus TVA pentru împrejmuirea cu gard a terenului de sub casă. Termenul de execuţie a fost de 30 de zile. Contactat telefonic, administratorul firmei, Viorel Dorobanţu, a fost laconic. „Noi nu am avut nici o treabă cu lucrările de modernizare a clădirii. Contractul nostru a fost doar pentru gard. În perioada în care am lucrat la împrejmuire nu am văzut pe nimeni care să modernizeze casa. Când am terminat gardul, casa era în aceeaşi stare, adică de degradare“, a declarat atunci Dorobanţu, care a refuzat să poarte o discuţie în detaliu, spunând că ar pierde atât timpul redactorului, cât şi pe al său, personal. Firma care a avut cea mai mare tangenţă cu modernizarea clădirii a fost cea de arhitectură, MND Proiect, al cărei administrator este arhitectul Mihaela Bălăşoiu, membru al Ordinului Arhitecţilor din România - filiala Oltenia. Telefonic, ea a precizat că nu ştie cine a lucrat la clădire, că treaba ei a fost să realizeze proiectul tehnic, că în momentul în care a fost la faţa locului clădirea nu era modernizată şi că este puţin probabil să poată sta mai mult de vorbă deoarece nu are timp. GdS l-a contactat şi pe administratorul firmei de pază Ardia Pază şi Protecţie SRL din Craiova, cea care a asigurat paza obiectivului din Calafat în urma unui contract în valoare de 200.000 de lei plus TVA semnat cu Direcţia pe 29 iulie 2013. Contractul a fost valabil până la sfârşitul acelui an, dar a fost prelungit până în luna februarie 2014. Administratorul Ovidiu Nadolu a precizat pentru GdS, tot laconic şi fără să dorească o întâlnire faţă în faţă, că reprezentanţii firmei nu au văzut nici o societate care să efectueze lucrări de modernizare pe perioada cât au asigurat ei paza obiectivului.

Casă de 300.000 de lei

În locul directoarei Maria Manolache s-a întors Florin Stancu, fost prefect de Dolj, fost director al Direcției, fost administrator public. Data revenirii pe funcție: 14 aprilie 2014. Întrebat atunci de GdS cum va proceda în acest caz incredibil, Stancu spunea că va încerca să afle numele firmei. Nu l-a aflat. Stancu mai explica faptul că nu a desemnat o comisie de cercetare şi nici nu a sesizat poliţia pentru că nu există nici un prejudiciu adus statului și că i-a întrebat pe angajaţii Direcţiei dacă ştiu ceva, dar răspunsurile au fost negative. Stancu detalia modul în care investiția cu autor necunoscut urma să intre în legalitate. „Am organizat o licitaţie pentru desemnarea unui evaluator care să stabilească valoarea estimată a lucrărilor efectuate acolo şi care să realizeze o expertiză prin care să se stabilească dacă lucrările prezintă siguranţă. Apoi, pe baza acestui raport de evaluare, vom actualiza valoarea de inventar a clădirii şi o vom introduce în contabilitate la noua valoare. Oricum, legea ne obligă să facem acest lucru din trei în trei ani. Dacă în urma expertizei rezultă că lucrările nu sunt corespunzătoare, atunci luăm în calcul să sesizăm poliţia, acum că aţi adus această idee în discuţie“, mai spunea Stancu acum cinci luni. Nici Poliția, nici vreun alt organ de anchetă nu a fost sesizat pentru că în urma expertizei a reieșit că lucrările sunt bune și frumoase. Totodată, raportul de evaluare arată că prețul casei este în prezent de 300.000 de lei. Cât din această valoare reprezintă lucrările efectuate pe ascuns? Nu se știe. Aceasta este prima evaluare a casei și prima actualizare a valorii ei. Potrivit directorului Stancu, valoarea clădirii a fost introdusă în contabilitate, ceea ce înseamnă că, o dată cu operațiunea contabilă, a fost îngropat scandalul. Doar dacă nu cumva vreun organ de anchetă are o curiozitate morbidă.

După ce clădirea renovată misterios a fost declarată în legalitate și este numai bună de dat în folosință, Direcția a pus la bătaie 1,5 milioane de lei plus TVA (circa 450.000 de euro) pentru reabilitarea depozitului de lângă clădire, pe care firma anonimă nu a mai apucat să dea cu var. Direcția a scos pe 10 septembrie la licitație contractul de „achiziție lucrări de reabilitare și recompartimentare clădire multifuncțională imobil Calafat“. Dacă lucrurile decurg fără probleme, câștigătorul va fi stabilit la sfârșitul lunii. Lucrările presupun modernizarea depozitului și construirea unui etaj.

Preluat:gds.ro

Trimiteți un comentariu

Calafat News

{picture#http://4.bp.blogspot.com/-kMT8J0qeHcg/VbdxxUjkI5I/AAAAAAAASlM/AlrSQHRcrnU/s1600/cn2.jpg} Calafat News îşi propune să ofere cele mai importante şi cele mai noi ştiri. E-mail: calafat.live.stiri@gmail.com {facebook#https://www.facebook.com/calafatnews} {twitter#https://twitter.com/ciobanugigel} {google#https://plus.google.com/+CalafatNews} {pinterest#https://ro.pinterest.com} {youtube#https://www.youtube.com/channel/UC3D-WMvUbN9TlxFRUnSLu4A}
Un produs Blogger.