ADR Oltenia doreste trecerea portuli Calafat in subordinea primariei si drum expres Craiova – Pitesti

Unde vrei sa donezi? Paypal
Ciobanu Gigel - ING / RO19INGB0000999909497742
Oferă-i la creator o cafea făcând o mică donație. Faceți clic pe pictograma săgeată de mai sus

Investiţia de circa un miliard de euro ar putea fi inclusă în POS Transport pentru perioada 2014-2020

Agenţia de Dezvoltare Regională (ADR) Sud-Vest Oltenia a trimis recent o adresă către Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) prin care a propus câteva obiective de investiţii pentru perioada 2014-2020, când România va primi noi fonduri de la UE. Printre altele, ADR repune pe tapet problema drumului expres Craiova - Piteşti, pentru care s-a făcut deja un studiu de fezabilitate, ce estimează lucrările la un miliard de euro. Proiectul a fost afişat pe site-ul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), dar drumul, în lungime de 120 de kilometri, nu a avut surse de finanţare. 
„Având în vedere că la nivelul MTI este în curs de realizare masterplanul general de transport pentru România, care va aduce o contribuţie-cheie la elaborarea Programului Operaţional Sectorial (POS) Transport 2014-2020, vă adresăm în mod respectuos rugămintea de a analiza posibilitatea luării în considerare a drumului expres Craiova - Piteşti sau a unei alternative similare ca proiect prioritar, astfel încât celelalte proiecte ce vor fi propuse în strategia regională să vină în complementaritatea acestuia. Identificarea proiectelor prioritare şi includerea lor pe lista proiectelor ce vor fi finanţate în viitoarea perioadă de programare ar putea constitui premisele elaborării unei strategii integrate la nivel naţional şi regional, evitându-se investiţiile punctuale şi având efecte benefice la nivel economic, social şi de mediu. Investiţiile în infrastructura de transport sunt solicitate şi de firmele mari din regiune: Ford, Pirelli, Alro etc.“, se arată în adresa către MTI. De asemenea, ADR propune ca infrastructura a şase porturi din regiune (Orşova, Drobeta Turnu-Severin, Calafat, Bechet, Cetate şi Corabia) să intre în programul de modernizări cu fonduri europene. „Pentru ca autorităţile publice locale să poată realiza proiecte vizând amenajarea porturilor turistice sau comerciale care să fie finanţate de viitoarele programe operaţionale, este necesar ca infrastructura asupra căreia doreşte să se intervină prin finanţări europene să se afle în proprietatea aplicantului sau concesionată de către acesta“, se mai specifică în adresă. A treia direcţie de dezvoltare o reprezintă dezvoltarea transportului intermodal de mărfuri. Craiova ar urma să devină terminal intermodal inclus în Strategia de Transport Intermodal în România 2020, având în vedere conexiunile pe care le va avea, prin Podul Vidin - Calafat, aeroportul internaţional şi drumul expres.

Trimiteți un comentariu

Politica de comentarii: Vă rugăm să scrieți comentariile dvs. conform subiectului postării acestei pagini. Comentariile care conțin linkuri nu vor fi afișate până la aprobare.
Consimțământ pentru cookie-uri
Folosim cookie-uri pe acest site pentru a analiza traficul, a vă aminti preferințele și pentru a vă optimiza experiența.
Hopa!
Se pare că este ceva în neregulă cu conexiunea ta la internet. Vă rugăm să vă conectați la internet și să începeți din nou să navigați.
AdBlock detectat!
Am detectat că utilizați pluginul de blocare a reclamelor în browser.
Venitul pe care îl obținem din reclame este folosit pentru a gestiona acest site web, vă rugăm să treceți pe lista albă a site-ului nostru în pluginul dvs. de blocare a reclamelor.
Site is Blocked
Sorry! This site is not available in your country.