Două parcuri industriale în pregătire pentru calafeteni

Unde vrei sa donezi? Paypal
Ciobanu Gigel - ING / RO19INGB0000999909497742
Oferă-i la creator o cafea făcând o mică donație. Faceți clic pe pictograma săgeată de mai sus
Din păcate, întreaga platformă industrială a oraşului este acum o ruină. Platforma care a aparţinut fostei fabrici de zahăr ar putea deveni parc industrial, prin asociere cu primăria. „SC Tradex Industries a cumpărat activele fostei fabrici de zahăr. A încercat să aducă aici Pirelli, pentru fabricarea de anvelope, însă afacerea nu a ieşit. În cele din urmă, patronatul a făcut o ofertă primăriei, pentru a realiza în comun un parc industrial. Avantajul este că locaţia este deja pe platforma industrială, având toate utilităţile necesare, inclusiv accesul la linia CFR şi infrastructura rutieră. Suprafaţa este de 14 hectare“, a mai spus primarul. În paralel cu această ofertă însă, primăria a început în ultimii ani propriul demers: realizarea unui parc industrial pe 11,3 hectare în apropierea viitorului pod Vidin - Calafat. Printre firmele care şi-au manifestat intenţia de a investi aici s-au numărat Reinvest Corporation Cehia (dezvoltatori pentru Penny, Billa, Lidl şi Profi, Eweco Development) şi doi furnizori Ford (Johnson Controls şi Kirchhoff Automotive) - care doreau depozite şi folosirea Dunării pentru a-şi transporta materiile prime. Demersurile pentru înfiinţarea parcului au fost întârziate din cauza unei dispute asupra unei parcele de teren, însă de curând au fost reluate. Primăria Calafat are şi alte idei privind exploatarea investiţiilor în energie. „Avem deja zece hectare de teren pregătite pentru amenajarea unui parc fotovoltaic. Vom face o licitaţie pentru găsirea investitorului. În total, vor fi 40 de hectare pe care vrem să le folosim pentru energia verde“, a explicat primarul Mircea Guţă. Toate marile investiţii sunt, într-un fel sau altul, legate de finalizarea viitorului pod Vidin-Calafat, o realizare importantă, care va pune Calafatul pe harta Coridorului IV European de transport de mărfuri şi persoane. Lucrările sunt pe final, iar cel mai probabil podul va fi inaugurat pe 1 martie 2013. Racordul la infrastructura rutieră şi feroviară pe malul românesc este deja realizat, iar în prezent se lucrează de zor la modernizarea DN 56 Craiova-Calafat, pentru a putea prelua traficul crescut din 2013. „Până la sfârşitul anului, fondurile UE cu care se construieşte podul trebuie deja trase. Nu se mai acceptă nici o prelungire, deja a întârziat prea mult. Cel mai probabil, în primăvara lui 2013 vom avea inaugurarea“, a spus edilul-şef al Calafatului.
Sursa:calafatlive

Trimiteți un comentariu

Politica de comentarii: Vă rugăm să scrieți comentariile dvs. conform subiectului postării acestei pagini. Comentariile care conțin linkuri nu vor fi afișate până la aprobare.
Consimțământ pentru cookie-uri
Folosim cookie-uri pe acest site pentru a analiza traficul, a vă aminti preferințele și pentru a vă optimiza experiența.
Hopa!
Se pare că este ceva în neregulă cu conexiunea ta la internet. Vă rugăm să vă conectați la internet și să începeți din nou să navigați.
AdBlock detectat!
Am detectat că utilizați pluginul de blocare a reclamelor în browser.
Venitul pe care îl obținem din reclame este folosit pentru a gestiona acest site web, vă rugăm să treceți pe lista albă a site-ului nostru în pluginul dvs. de blocare a reclamelor.
Site is Blocked
Sorry! This site is not available in your country.