Opt festivaluri pescărești și două campanii de ecologizare pe malul Dunării, în cadrul proiectului „Reflexii culturale la Calafat”

Unde vrei sa donezi? Paypal
Ciobanu Gigel - ING / RO19INGB0000999909497742
Oferă-i la creator o cafea făcând o mică donație. Faceți clic pe pictograma săgeată de mai sus
Opt festivaluri pescărești și două campanii de ecologizare pe malul Dunării, în cadrul proiectului „Reflexii culturale la Calafat”

Locuitorii din Maglavit, Basarabi, Calafat, Ciupercenii Vechi, Ciupercenii Noi, Desa, Poiana Mare şi Ghidici s-au bucurat, pe parcursul a aproape un an, să participe la mai multe evenimente – de la expoziții cu specific etnografic și de pescuit la spectacole folclorice și de fanfară, de la expoziții culinare însoțite de degustări la concursuri în care a fost premiată măiestria în a da gust ciorbei de pește, toate în cadrul Festivalului „Juvelnicul cu rânduieli”. În plus, cele mai importante obiective cu potențial turistic din cele opt localități doljene au fost făcute cunoscute prin albumul „Calafatul turistic”, iar două zone de agrement de la Dunăre au fost ecologizate de elevi și voluntari cu spirit civic. Activitățile au avut scopul de a promova pitorescul acestei zone turistice și au fost posibile datorită inițiativei A.P.L.O.M.B. (Asociaţia „Proiect pentru o Lume a Oamenilor Mai Buni”) din Calafat de a derula proiectul „Reflexii culturale la Calafat – Turism şi tradiţii pescăreşti pe malul Dunării”, prin Programul Operaţional pentru Pescuit (POP) 2007-20013.



Amplă campanie de promovare a ecoturismului

Proiectul „Reflexii culturale la Calafat – Turism şi tradiţii pescăreşti pe malul Dunării” a demarat pe data de 3 iulie 2014 și este implementat pe perioada unui an. Până în prezent au fost organizate opt festivaluri, sub genericul „Juvelnicul cu rânduieli”, opt expoziţii de fotografie artistică pe tema pescuitului, denumite „Reflexii şi reflecţii dunărene”, și tot atâtea simpozioane pe tema „Peştele – resursă naturală, factor cultural şi element de progres şi dezvoltare pentru comunităţile locale”. În plus, a fost a fost realizat website-ul www.pescal.ro și s-a editat un album de promovare turistică a zonei, „Calafatul turistic”, lansat cu ocazia festivalurilor. Toate s-au constituit într-o amplă campanie de promovare a acestei zone de la Dunăre, din sudul Olteniei, care are suficiente atuuri pentru a deveni o importantă destinație ecoturistică.

Un parc și platforma din vecinătatea podului Calafat-Vidin, ecologizate

De asemenea, în această lună au fost organizate două campanii de ecologizare a zonei de pescuit, desfășurate de echipa de management a proiectului împreună cu elevi din Calafat și voluntari din localitățile apropiate. Una a avut loc la Calafat, unde tineri din clasa a IX-a de la Colegiul Tehnic „Ștefan Milcu” au ecologizat zona situată pe platforma din vecinătatea podului Calafat-Vidin. „După efectuarea instructajului de protecție a muncii și primirea echipamentului (mănuși, tricouri, șepci) și a sacilor de plastic, tinerii au reușit într-o oră să curețe complet zona, adică aproximativ 1 ha, de hârtii, pet-uri, resturi de plastic, textile și chiar sticle și geamuri, pe care le-au depus în containere special amplasate”, a declarat Dan Vană, președintele A.P.L.O.M.B.

Cealaltă acțiune de ecologizare a fost realizată cu un grup de voluntari, locuitori ai satului Basarabi, sub coordonarea lui Alexandru Roșu, referent al Casei de Cultură Calafat. Aici s-au curățat parcul din spatele Căminului Cultural, drumul care coboară la Dunăre și plaja de diferitele gunoaie, aduse de apă ori aruncate de oameni. „Timp de două ore, au fost umpluți zece saci mari cu deșeurile adunate din această zonă  folosită zilnic pentru relaxare și agrement de mulți cetățeni. Este prima acțiune de participare voluntară a cetățenilor din Basarabi la curățenia localității. S-a dovedit nu numai că se poate, ci și că este necesar, mai ales că a fost și distractiv”, a declarat Alexandru Roșu.

Și-au atins scopul și obiectivele propuse

Proiectul „Reflexii culturale la Calafat – Turism şi tradiţii pescăreşti pe malul Dunării” are ca scop îndeplinirea obiectivelor specifice ale Măsurii 2 în cadrul teritoriului Grup Local Pescăresc Calafat, în special sprijinirea infrastructurii şi a serviciilor legate de turism din zona Grupului, în beneficiul micilor comunităţi pescăreşti din cadrul teritoriului FLAG Calafat (zona Grup Local Pescăresc Calafat), precum și promovarea ecoturismului.

Principalele obiective specifice sunt conştientizarea populaţiei din zona Calafat de importanţa pe care pescuitul a avut-o şi, în continuare, o poate avea pentru fiecare localitate în parte; popularizarea şi dezvoltarea turismului pescăresc; promovarea obiectivelor cu potenţial turistic (clădiri, monumente, lăcaşe de cult, evenimente, situri arheologice, rezervaţii naturale, arii protejate, etc.) din opt localităţi; dezvoltarea spiritului civic şi implicarea tuturor factorilor sociali şi administrativi în ecologizarea zonei.

sursa:cvlpress.ro

Trimiteți un comentariu

Politica de comentarii: Vă rugăm să scrieți comentariile dvs. conform subiectului postării acestei pagini. Comentariile care conțin linkuri nu vor fi afișate până la aprobare.
Consimțământ pentru cookie-uri
Folosim cookie-uri pe acest site pentru a analiza traficul, a vă aminti preferințele și pentru a vă optimiza experiența.
Hopa!
Se pare că este ceva în neregulă cu conexiunea ta la internet. Vă rugăm să vă conectați la internet și să începeți din nou să navigați.
AdBlock detectat!
Am detectat că utilizați pluginul de blocare a reclamelor în browser.
Venitul pe care îl obținem din reclame este folosit pentru a gestiona acest site web, vă rugăm să treceți pe lista albă a site-ului nostru în pluginul dvs. de blocare a reclamelor.
Site is Blocked
Sorry! This site is not available in your country.